2015. május 14., csütörtök

Majdnem mindent a naked tortáról...

2014-ben készítettem először naked tortát ( = bevonatlan tortát), szerintem Magyarországon először ( de írjon bátran, aki ezt máshogy gondolja).  Természetesen a világban már előttem is sokan készítettek ilyet, ezt nem én találtam fel. Én azért kezdtem el készíteni mert beleszerettem, hogy olyan más mégis nagyon csinos. Azóta természetesen sokan kedvet kaptak hozzá elkészíteni és rendelni is. ami nagyon jó. Éljenek az új trendek!


Andi és Ferkó, már az első percben tudták, hogy valami mást akarnak, én pedig boldog voltam, hogy végre valakinek megcsinálhatom ezt a stílusú tortát. Bár őszintén szólva, félve tettem ki a facebook oldalra, nem tudtam, hogy mit fogtok szólni hozzá. De imádtátok, nagyon sokan.

Aztán egy számomra nagyon kedves személy szülinapjára is készült egy mini változat. Kitti meglepi szülinapi tortája mini volt, de annál nagyobb szeretettel készült neki.


A következő naked torta a Trafiq 2. szülinapi tortája volt. Itt fordult először elő ennél a típusú tortánál, hogy picit megferdült a torta, mert bár már nem volt nyár, a szobahőmérséklet kicsit rosszul esett neki. De szerencsére ott volt az egyik legjobb barátnőm, aki élőben közvetített, fotókat küldött és anyatigrisként harcolt addig, amíg azonnal be nem tették hűtőbe újra. Ezután néhány óra múlva, már boldogan vágták fel a szépségkirálynők. ( és én is nyugodtan aludtam otthon)


Ezután volt egy pasztell változat is, ami szerintem nagyon csinos lett.

Októberben jött Anikó és Zsolti esküvője, a csodálatos Catherine's Cottageben és nekik két torta is készült.



 És a Be'cake tortatál fotózásra is készült egy pinkes változat.


És mi a közös ezekben a tortákban? És miért is szedtem ezt így össze....nem azért, hogy megmutassam, hogy milyen szuper kis tortákat készítettem eddig :), hanem azért mert nagyon nagyon nem értem, hogy sokan mit is gondolnak a "naked tortáról itthon. Egy általam nagyra becsült cukrász, azt mondta nekem, hogy szerinte a naked tortát, valaki olyan találta ki, aki nem tudta normálisan bevonni a tortát...hát én erre csak azt tudtam mondani neki, hogy ahhoz, hogy olyan félig befejezetnek tűnjön, én nagyon sokat dolgozom rajta. 

Nem szabad, hogy sérüljön bárhol a piskóta, szép egyenesnek kell lennie a szinteknek, az egész  tortának, szépnek kell lennie a krémnek, hogy ne olyan "tessék-lássék " módon nézzen ki.  

Erre ő csak annyit mondott, hogy : " Igen, de mondj még valakit, aki rajtad kívül ennyit szórakozik vele". Azért  én remélem, hogy  más is hasonlóan áll hozzá, mert én is azért kezdtem el készíteni ezt a stílusú tortát, mert csodaszépeket láttam a pinteresten, amit a világ különböző pontján készítettek tortadesignerek.

De valamiért sokan azt gondolják, hogy a naked torta, valami összetákolt piskóta, le lehet szakadva, ki lehet csurogva...el lehet ferdülve. Hát nagyon nem.

De amikor ilyeneket látok, mint ez az oldal, egy országos esküvői magazinban...... sírhatnékom van.  Egy ilyen kísérő szöveggel:

"Mit szólnál egy bevonat nélküli tortához, élő virágdíszítéssel? Zseniális! Első pillantásra olyan, mintha a férfiak készítették volna a legénybúcsú másnapján, mégis stílusos és egyedi. ........ "

Az ilyen magazinoknak kellene megmutatni, hogy milyen stílusok vannak itthon és a világban és megmutatni, hogy mi az a színvonal, amit jogosan elvártok egy esküvői szolgáltatótól.


Hát bárkinek, akinek úgy néz ki az esküvői  tortája az élete egyik legszebb napján, mintha a férfiak készítették volna a legénybúcsún, nyugodtan kérje vissza a pénzét, mert ez nem színvonal. Az nem naked torta. A naked torta menő és remélem minél többen szeretnétek az esküvőtökre, de figyeljetek oda, hogy szépen legyen megcsinálva. Egy ferde megroggyant tortára nincs kifogás. Természetes, hogy nem műanyagról beszélünk, aminek mindegy, hogy  hideg van vagy meleg...és persze, ott van a gravitáció is, de egy tortának mindig egyenesnek vagy "majdnem" egyenesnek kell lennie:)



ui.: nem tudom, hogy ezt a tortát ki készítette, nem is ellene szólt az írás, hanem a "tessék-lássék naked torta "jelenség ellen, mert az elmúlt hónapokban sok hasonló "szépséget" láttam.


Én pedig alig várom, hogy a sok idei párnak naked tortája elkészüljön, mert az idei a naked torta éve lesz.......  élő virággal és gyümölccsel is. Legalábbis nálunk.<3

Niki

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése