2012. szeptember 18., kedd

Az első muffinom...

Emlékszem még az első muffinra, amit még így évek elteltével is, újra és újra felemleget a férjem Amikor először összeköltöztünk, az volt az első dolgom, hogy sütöttem egy tepsi muffint, ami egyszerűen tökéletes lett. Mert ugyebár egy jó háziasszonynak sütni kell, azzal teremti meg a fészek melegét.
 
                                                                             
 A kipakolás közben nem volt sok energiám koncentrálni rá, ezért olyat választottam, amivel nem kellett méricskélni, csak úgy bögrényit, mindenből bele....még kapszlit (ejtsd: muffin papír) sem használtam, csak úgy ahogy puffant. És az eredmény 12 db gyönyörű, aranysárga muffin lett.
Íme a recept: Kukoricalisztes-mézes muffin ( 12db)
Egy nagyobb keverő tálba: 
1 csésze liszt
½ csésze kukoricaliszt
1 teáskanál sütőpor
½ teáskanál szódabikarbóna
¼ teáskanál só


Egy kisebb keverő tálba:
1 csésze méz
½ csésze tejföl
½ csésze lágy vaj ( vagy sütő margarin)
2 tojás
1 ½ teáskanál vaníliakivonat vagy aroma
 
Ahogy én csináltam: Számomra a csésze, egy bögrét jelentett. ( akkor még nem volt ilyen sok pöttyös bögre itthon) A margarint beraktam a mikrohullámú sütőbe és egyszerűen megolvasztottam, nagyon hígra.  Én azóta is Rama sütőmargarint használok, de nagyon kutatok jó minőségű házi vaj után. Ha valaki ismer egy jó lelőhelyet, megköszönöm, ha megosztja itt.
Először a "száraz alapanyagokat" keverd össze egy nagy tálban, utána jöhetnek a folyékony alapanyagok egy kisebb tálban. Akkoriban nem volt csak egy kézi habverőm. A folyékony dolgokat, azzal próbáltam felverni, elkeverni és elég jól működött. A két tál tartalmát keverd össze.
Végül a masszát a kivajazott muffin formákba evőkanállal beletöltöttem kb. 3/ 4-ig. Amikor elkezded az egész "süssünk muffin projektet", kezd el előmelegíteni a sütőt, mire összerakod a tészta, pont jó lesz a sütő is. A sütőt  220 °C-ra kell előmelegíteni. A sütési idő, kb. 15-20 perc. Lehet, hogy nem a legprofibb módja, de én addig sütöttem, amíg nem lett igazán finom mézes illat a lakásban, na akkor kész volt.
Ja, és ne nyitogasd a sütőt, mert akkor nem nő szép nagyra a süti.
Muffin papírt nem használtam, mivel nem volt otthon és sokáig úgy gondoltam, hogy ugyan már az tiszta pénzkidobás, úgyis leszedjük a sütiről és kidobjuk. Ez persze azóta már megváltozott, és természetesen elárulom nektek is a legjobb muffin papír lelőhelyet is.
A történethez még hozzátartozok az is, hogy ez a recept azóta sem sikerült olyan jól, mint akkor elsőre, de gondoltam megosztom veletek, mert minden itt kezdődött. Ez volt az első próbálkozás, és a módszer nem volt a legprofesszionálisabb, de mindenki elkezdi valahol.
Azóta sokat tanultam, olvastam, sütöttem és ezt mind meg is fogom osztani veletek, a rengeteg muffin és cupcake recepttel együtt.
Ha kipróbáljátok, várom a tapasztalatokat, na és persze a képeket. És nagyon kíváncsi vagyok a Ti első muffinos emléketekre is.

 ....és köszönet Ritának, aki mára már a kislányunk keresztanyja, akinél évekkel ezelőtt először láttam, hogy a férjének sütötte otthon a muffint. És köszönet a férjemnek is, aki akkor is megette a muffinokat, amikor nem voltam hajlandó muffin papírt venni, mert "Úgyis ki fog jönni a formából!"...de nem jött.:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése